• HASTA ZİYARETİNDE AMAÇ NEDİR?

    » Hastanın, hastane dışından gerekli ihtiyaçlarını karşılamak (ilaç, giysi gibi)
    » Hastanın hatırını sormak, psikolojik destek vermek
    » Hastanın doktorundan, hastanın sağlığı ile ilgili bilgi almak
    Toplumsal dayanışmanın güzel örneklerinden olan hasta ziyareti usullüne uygun olarak yapıldığında, hastanızın
    moral düzeyini yükselterek iyileşme sürecine olumlu etki yapar. Aynı zamanda hastanızın durumu hakkında
    bilgilenmenizi sağlar.

  • HASTANEMİZDE ZİYARET HANGİ GÜNLERDE YAPILMAKTADIR?
    » Hastanemizde her gün ziyaret vardır.
    » Ziyaret saatleri: 09.00-22.00
    Yataklı servislerde hastanın uygunluğuna göre hemşire bilgisi dâhilinde istenilen saatte olmaktadır
    Yoğun Bakımlarda ziyaret saati yoktur hasta yakınları hekim ve hemşireler tarafından bilgilendirilir.
  • HASTANIN SAĞLIĞI İLE İLGİLİ KİME VEYA KİMLERE BİLGİ VERİLİR?
    » Hasta erişkin ve şuuru açık ise; Kendisine veya önerdiği birinci derece yakınına bilgi verilir
    » Hastanın şuuru kapalı ise; birinci derece yakınına bilgi verilir.
    » Hasta çocuk ise; ebeveynine bilgi verilir.
    » Üçüncü şahıslara hasta ile ilgili bilgi verilmez.
  • HANGİ HASTALAR ZİYARET EDİLMEMELİDİR?
    » Yoğun bakımda yatan hastalar
    » Bulaşıcı hastalığı olan hastalar
    » Bağışıklık sistemi bozuk hastalar
    » Doktorunun ziyarette sakınca gördüğü hastalar
    (Bu hastalar için hasta doktorundan uygun zamanlarda bilgi alınır)
  • KİMLER HASTA ZİYARETİNE GİTMEMELİDİR?
    » 10 yaş altı çocuklar,
    » Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkarma gibi şikayeti olanlar ve bilinen bir enfeksiyon hastalığı olan hastalar
    » Herhangi bir kronik hastalığı olan hastalar
    » Enfeksiyon almaya yatkın olan kişiler
  • HASTA ZİYARETİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN DURUMLAR NELERDİR?
    » Doktorunun izin vermediği özel durumlarda hasta ziyareti için lütfen ısrar etmeyiniz.
  • ÖZEL M CİTY HOSPİTAL
    ZİYARETÇİ VE REFAKATÇI KURALLARI

    » Hasta ziyaretini, ziyaret saatlerinde yapınız.
    » Ziyaret süresi kısa olmalıdır ( tercihen en fazla 10 dakika)
    » Her hasta başında ikiden fazla ziyaretçi olmamalı ve diğer hastaları rahatsız edecek derecede YÜKSEK SESLE
    KONUŞULMAMALIDIR.
    » Hasta yataklarına oturulmamalı, hasta başında ve hastane ortamında herhangi bir yere dokunulmamalıdır.
    » Ziyaret öncesi ve sonrası eller yıkanmalıdır.
    » İyilik olsun diye yaptığınız müdahalelerin hastanıza zarar verebileceğini unutmayınız
    » ZİYARETE GELİRKEN HEDİYE OLARAK YİYECEK GETİRMEYİNİZ.
    » Hasta başında herhangi bir şey yenilip içilmemeli, aynı odada kalan diğer hastalara da herhangi bir gıda
    verilmemelidir.
    » Hastalara getirilebilecek armağan; kitap, çiçek, kolonya olabilir Ziyaret esnasında diğer hastalar rahatsız
    edilmemeli, gereksiz ve meraklı sorular sorulmamalıdır.
    » Hasta mahremiyetine saygı gösterilmelidir.
    » Ziyaret esnasında, moral bozucu söz ve davranışlardan kaçınılmalıdır.
    » Ziyaret saati dışında, gereksiz ve ısrarlı ziyaret taleplerinde bulunulmamalıdır
    » Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeksizin hasta odaları terk edilmelidir.

  • GECE NEDEN HASTA ZİYARETİ YAPILMAMALIDIR?
    » Gece yalnızca nöbetçi sağlık personeli bulunur, sayıları azdır.
    » Ziyaretçiler, onları gereksiz meşgul eder, hizmetin kalitesini düşürürler.
    » Hastane güvenliği olumsuz yönde etkilenir.
    » Uyuyan hastalar rahatsız olur.
    » Hasta hakları ihlal edilir.
  • REFAKATÇİ KURALLARI

    * Hastane binası içinde (yangın merdiveni, bekleme alanı vb. yerler dahil) 4207 Sayılı Kanun Gereği sigara
    içilmesi kesinlikle yasaktır, bu kurala uymayanlar hakkında cezai işlem yapılmaktadır.
    * Doktor, hemşire ve hastane personeli tarafından yapılan uyarılara uyunuz.
    * Hastane malına zarar vermeyiniz, tespiti halinde ziyaretçi veya refakatçi zararı karşılamakla sorumludur.
    * Yüksek sesle televizyon izlemek, konuşmak ve gürültü yapmak yasaktır.
    * Hastanızın bulunduğu oda dışındaki odalara girmeyiniz ve diğer hastalara dokunmayınız. Dokunmak
    zorunluysa, dokunmadan önce ve sonra ellerinizi odadaki el antiseptiği ile temizleyiniz.
    * Hasta yatağına kesinlikle oturmayınız ve kimsenin oturmasına izin vermeyiniz.
    * Mecbur kalmadığınız sürece hastanızı yalnız bırakmayınız, hastanızın yanından ayrılmanız gerekirse servis
    hemşiresine haber veriniz.
    * Hastanemizde hastanıza uygun diyet yemekleri verilmektedir. Hastanızın sağlığı için dışarıdan yiyecek ve
    içecek getirmeyiniz.
    * Ziyaretçilerinizi; yiyecek, içecek, canlı çiçek ve çocuklarını getirmemeleri hususunda ve ziyaretlerini kısa
    tutmaları konusunda uyarınız.
    * Enfeksiyon riski olan hastaların ziyaret edilmesi yasak olup bu konuda doktorunuzun ve hemşirelerin
    uyarılarına uyunuz, yakınlarınızı bu konuda uyarınız.
    * Çöplerinizi SİYAH POŞET TAKILI EVSEL ATIK KUTUSUNA atınız, KIRMIZI POŞET TAKILI TIBBİ
    ATIK KUTUSUNA kesinlikle atmayınız.
    * Isıtıcı, çay, kahve makinesi vb. kullanmayınız.
    * Hastanıza, tıbbi bilgi gerektiren müdahaleler kesinlikle yapmayınız, doktorunuzdan izin almadan size verilen
    ilaçlar dışında herhangi bir ilaç veya bitkisel madde vermeyiniz.
    * Hastanızda beklenmeyen bir durum geliştiğinde hemen servis hemşirelerine bilgi veriniz.
    * Olumlu ve olumsuz yönlerimizi servis girişinde bulunan dilek ve öneri kutularına yazınız.

  • ZİYARETÇİ VE REFAKATÇI KURALLARI

    * İlgili hekim veya hemşirenin istemi dışında hastanızın yatağını değiştirmeyiniz ve dışarı çıkarmayınız.
    * Özel eşyalarınızdan hastanemiz sorumlu değildir. Lütfen eşyalarınıza sahip çıkınız.

  • HASTALARIMIZ VE REFAKATÇİLER İÇİN GEREKLİ TELEFON NUMARALARI NELERDİR?
    *Hastane dışından yatan hastalarımıza (0324) 358 32 32 numaralı telefon aranarak hasta oda numarasını
    tuşlayarak ulaşılabilir. (Örn: Oda No; 305, İç Hat; 305)
    *Hastanemizden (0324) 358 32 32 numaralı telefondan randevu alınabilir.
    *Hastanemizden dış arama yapabilmek için 0 (santral) aranarak hat istemi yapılabilir.
    *Hastanemiz Kafeteryasına 199 numaralı telefondan ulaşılabilir.
    *Hastanemiz Güvenlik Birimi’ne 108 numaralı telefondan ulaşılabilir.
    *Hastanemiz Hasta İletişim Birimi’ne 112 numaralı telefondan ulaşılabilir.
    *Hastanemiz Teknik Hizmetler Birimi’ne … numaralı telefondan ulaşılabilir.
    *Hastanemiz web sitesi www.cityhospital.com.tr ‘den randevu alınabilir.

    Size ve hastalarımıza daha iyi hizmet sunabilmek amacıyla

    ‘Ziyaretçi- Refakatçi Kuralları’na uyulması ve görevli personele zorluk çıkarılmaması önemle rica olunur.
    Geçmiş Olsun Dileklerimizle…